Tietoa meistä

Tiedeopetusyhdistys ry, Föreningen för vetenskapsundervisning, on perustettu vuonna 1989 edistämään ja kehittämään tiedeopetusta Suomessa.

Yhdistys järjestää koulutusta ja opintomatkoja. Opintomatkoja on tehty suomalaisten kohteiden lisäksi mm. Pietariin, Tallinnaan ja Tarttoon sekä Tukholmaan. Yhteistyössä Tiedekeskus Heurekan kanssa on järjestetty koulutusta matematiikan ja luonnontieteiden opetukseen liittyvistä aiheista.

Yhdistyksen kevät- ja syyskokoukset järjestetään mahdollisuuksien mukaan siten, että samalla tutustutaan yhdistyksen perusajatusta havainnollistavaan toimintaan esim. yrityksessä tai näyttelyssä.

Tiedeopetusyhdistystyksen koti- ja Facebook-sivustoilla  kerrotaan tulevasta toiminnasta, annetaan vinkkejä opetukseen jne. Kaikkien jäsenten ja myös oppilaiden kirjoitukset ovat tervetulleita!

Tiedeopetusyhdistyksen asioita hoitaa hallitus, jossa opettajajäsenten lisäksi on yleensä myös teollisuuden sekä tiedekeskuksen edustajia. Jäsenen toimikausi on kaksi vuotta kerrallaan.

TOYn säännöt

Yhdistyksellä on kaksi sääntömääräistä kokousta ja niiden lisäksi järjestämme koulutuksia ja osallistumme tapahtumiin.

Jäsenet valitsevat yhdistyksen hallituksen, joka vastaa sääntömääräisten asioiden lisäksi muun toiminnan järjestelyistä.

Yhdistyksen yksityiskohtaiset säännöt löydät oheisesta pdf-tiedostosta.

TOYn esite

Lataa tästä itsellesi TOYn A4-kokoinen esitepohja. Lopullisessa muodossaan vaaka-A4 taitetaan kolmeen osaan.