TOYn materiaalia

ESERO Finland - Tutkimusmatka avaruuteen!

Tiedekasvatusyhdistys TOY on mukana Heurekan koordinoimassa avaruusteemaisessa ESERO Finland -hankkeessa. ESERO (= Using Space in Education) toteutetaan Wihurin ja ESA tuella 2021-2022.

Eserosta löydät avaruusteemaista materiaalia (luokkatehtäviä ja -aktiviteetteeja) kaikille luokka-asteille ja koulutuksia opettajlle.

Lisätiedot ESERO Finland. Information på svenska hittar du här - Svenka ESERO Finland.

Tutkimusmatka alkaa! -sivulta löydät Avaruus- ja Tutkijakoulumateriaalin.

Tutkiva oppiminen

Pirkko Kärnän koostama, OPHn rahoittama ja MAOLin ja TOYn toteuttama  materiaali MAOLin Tutkiva oppiminen -sivuilla (Prezi-esitys ja pdf). Materiaalin koulutustallenne on kuvattu 20.9.2020 Heurekassa.

Mari Nuutinen, Riitta Paasivirta ja Marja Voipio ovat työstäneet tutkivan oppimisen materiaalia varhaiskasvatusta varten. Viimeistelyn jälkeen materiaali on saatavissa myös TOYn sivuilta.

Artikkeli aiheesta "Tutkimisen ilon polulla" ilmestyi verkko-Dimensiossa 22.2.2019.

Kestävä koulu -hanke

Yhdistys on sitoutunut edistämään kestävää kehitystä. Uuteen tapaan toimia ja ajatella valmistaa kestävän kehityksen sisäistänyt koulutus. TOY on mukana tukemassa Kestävä koulu -hanketta.